despre online si multe altele

Like my Page

RSS Recomandri

  • Cum vinzi pe social media prin Facebook si Google+ [Video]
    Subiectul de azi e unul extrem de interesant si de interes pentru cei care au prezenta online. Este vorba despre cum sa generezi performanta in afaceri folosind Social Media? O sa afli in primul rand despre Facebook, dar si despre Google Plus. Conform unor zvonuri, Google+ a murit, ca nu se foloseste si nici nu […]
  • 5 Modalitati eficiente de a identifica audienta potrivita in campaniile Facebook Ads
    Numarul utilizatorilor Facebook continua sa creasca in fiecare zi. Poate in timp ce tu ai citit prima propozitie din acest articol s-a creat un cont nou. Ultimele statistici ne spun ca la finalul lunii iunie Facebook a anuntat 2 miliarde de utilizatori, dintre care 9 milioane în Romania. Ce inseamna cei 9 milioane de utilizatori […]
  • A/B Testing in Landing Page
    Elemente importante intr-un Landing Page care trebuie testate Un Landing Page este biletul prin care poti converti si transforma traficul de pe site-ul tau in potentiali clienti. Crearea unui site complet functional necesita timp, bani si resurse semnificative. Dar atunci cand ai terminat, care este urmatorul pas? Anunturile PPC, marketingul prin e-mail si retelele sociale […]

A/B Testing Pentru Cresterea Ratei De Conversie

Published April 15, 2014 in Online - 1 Comment
ab testing

Articolul de azi vine cu sfaturi pentru cresterea ratei de conversie a magazinului tau online si cateva sugestii de aplicatii pe care le poti folosi pentru testare.

Azi nu mai e suficient sa detii un magazin online cu produse de calitate. Azi trebuie sa fi atent la fiecare detaliu din magazinul tau pentru a avea rezultatele la care te astepti.

Pe scurt, ce este rata de conversie?

ab test adauga in cos

Raportul dintre vizitatorii magazinului tau care indeplinesc o actiune pe site fie se aboneaza la newsletter, fie cumpara un produs, fie descarca un catalog si totalitatea vizitatorilor din magazin.

Procesul de transformare a unui vizitator in client nu este unul simplu, dimpotriva, labirintul pe care esti nevoit sa il parcurgi, nu este cel mai usor si la indemana oricui insa te poti folosi de cateva instrumente importante, pentru a fi cat mai aproape de acesti oameni care ajung in magazinul tau dupa un search pe Google.

Nu exista o formula magica pe care sa o folosesti pentru a avea rezultate, cum nu exista nici un buton pe care sa-l activezi ca sa ajungi primul in rezultatele cautarilor :)) , deci tot ce trebuie sa faci e sa testezi, folosindu-te de instrumente sigure.

A/B Testing este o metoda folosita din ce in ce mai des in optimizarea ratei de conversie, extrem de utila si folosita chiar si de Google sau Amazon, prin care poti gasi cele mai bune optiuni pentru magazinul tau ce te vor ajuta ulterior la cresterea ratei de conversie. Exista cateva aplicatii recomandate si testate ce pot fi folosite pentru A/B testing precum Marketizator, Convert, Optimizely, Visualwebsiteoptimizer

In cazul magazinelor online este important ca inca de la inceput, vizitatorul sa aiba acces la un numar de contact ce trebuie afisat intr-un loc vizibil (de preferat in header), informatii despre produsul de care este interesat, imagini de foarte buna calitate pentru ca pozele vand, costurile pe care trebuie sa le suporte legate de transport sau alte garantii, politica de retur, timpul de livrare (produsul ajunge la tine in 24 h), prezenta certificatelor de securitate, stabilirea corecta a unui landing page atunci cand se opteaza pentru PPC si testarea.

Un factor la fel de important este reducerea numarului de click-uri pana la finalizarea comenzii. Exista si la ora actuala magazine din care utilizatorii pleaca deoarece au prea multe campuri de completat pentru finalizarea unei comenzi. Poate ai patit si tu…

Ce faci in astfel de cazuri?

Te folosesti de instrumente si faci teste. Confrunti rezultate si te consulti. Tragi conculzii si iei masuri!

Nu stiu cat de mult s-a luat in considerare continutul despre care am si s-a scris destul de mult. Poti intreprinde toate actiunile necesare pentru cresterea ratei de conversie sau a vanzarilor, pentru ca faci totul fara rezultate, daca nu ai continut. Singura metoda de a maximiza conversia este sa ai un continut cat mai relevant pentru publicul tinta. Ma refer aici la descrierile tehnice pe care utilizatorul trebuie sa le gaseasca in pagina de produs. Cu cat oferi mai multe informatii despre produs, cu atat iti cresti sansele de achizitie.

Pagina de produs trebuie sa continua un buton de call to action, bine evidentiat, care sa ii atraga atentia utilizatorului si sa-l faca sa finalizeze actiunea. Aici poate incepe testarea ta.

Citeste despre Ce trebuie sa contina pagina de produs a unui magazin online

Culoarea butonului de call to action trebuie sa se regaseasca in logo-ul magazinului, insa la pagina de produs poti faci mai multe teste. Incearca sa maresti putin dimeniunile fontului sau sa schimbi mesajul de actiune sau sa muti butoanele de social media sau sa vezi cat de mult influenteaza un testimonial la un produs pentru a vedea daca iti sunt importante sau nu si multe alte astfel de modificari. Fa doua variante diferite si vezi la care din ele reactioneaza vizitatorii tai. Daca vezi o crestere a ratei de conversie chiar si de cateva procente opteaza pentru acea varianta si fa modificarile respective.

adwords ads ab test

Acelasi lucru se poate face si atunci cand vrei sa investeti in trafic platit prin PPC fie prin Google AdWords, fie prin Facebook Ads, pentru ca te ajuta mult sa vezi la ce tip de mesaj reactioneaza oamenii, la ce culori, butoane, lasa-l cateva zile si vezi care e rata de click.

ab test fb ads

Culorile sunt importante atat in crearea acestor reclame, cat si in web design, atunci cand sunt realizate magazine online, asadar testeaza si acest aspect in magazinul tau.

Este important ca proprietar al unui magazin online sa stii cum sa cresti si in acelasi timp sa mentii increderea vizitatorilor in magazin, sa oferi transparenta, sa oferi informatii relevante pentru fiecare sectiune in parte, sa fi prezent pe retelele sociale unde sa interactionezi cu fanii interesati de produsele pe care le comercializezi, sa dispui de un magazin bine optimizat atat din punct de vedere SEO, cat si in ceea ce priveste viteza de incarcare si tot ce tine de usability. De toate acestea ai nevoie pentru a-ti mari rata de conversie.

Recomand cartea You Should Test That scrisa de Chris Goward – Presedinte & CEO Wider Funnel ce va fi prezent anul acesta pentru prima data in Romania la GPeC Summit!

A/B testing poate fi incercat pentru orice pagina din magazinul tau si poti incepe cu cele mai importante. Atata timp cat testezi, ai posibilitatea sa imbunatatesti, iar odata cu asta iti cresti vanzarile, castigi mai multi clienti si detii un magazin optimizat corect.

Citeste si: Homepage-ul unui magazin online si cosul de cumparaturi

Cum Imi Fac Magazin Online

Afla cum poti sa-ti deschizi Propriul magazin online. Citeste 18 pagini cu informatii utile!