Like my Page

RSS Recomandri

  • Cum sa ai o baza de date cu adrese de email care genereaza vanzari
    Zilele trecute am dat peste o intrebare interesanta. Acum ca toata lumea a auzit mantra “incepe sa iti construiesti baza de date cu adrese de email” si toata lumea isi face liste, nu e un concept deja exagerat? Sau, altfel spus, mai merita sa ai o baza cu adrese? Cred ca stii care este parerea […]
  • 6 Tips & Tricks In Email Marketing
    Crezi ca email marketing-ul pierde teren in fata social media? Daca ai raspuns cu DA la aceasta intrebare, trebuie sa iti spun ca gresesti si ca ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a renunta la acest canal de promovare. Email marketing-ul este in continuare un canal de promovare foarte puternic care […]
  • Cum sa ai un super articol pe blog si cum sa il promovezi cu succes
    Vrei ca articolele din blogul tau sa fie citite, nu-i asa? Mai mult, iti doresti sa te ajute in mod real sa iti indeplinesti obiectivul – fie ca vrei sa obtii mai multi oameni interesati, vrei ca acestia sa capete incredere in tine si brandul tau sau vrei sa le vinzi ceva. Uite, inteleg asta. […]
All posts in "Online"

Parerea mea despre SkirtBike

Published May 28, 2012 in Online - 0 Comments
skirtbike

skirtbikeAm fost placut surprinsa sa aud ca se organizeaza asa ceva in Baia Mare si mi-ar placea sa particip deoarece sunt o mare amatoare de bicicleta, iar asta pentru mine ar fi insemna o provocare placuta.

Acest eveniment este organizat cu scopul de a contura acest sport cu putina feminitate, iar intreaga actiune de SkirtBike va avea loc pe platoul din fata Bibliotecii Judetene “Petre Dulfu” din Baia Mare.
Toate participantele vor avea de parcurs un anumit traseu, dupa care se vor intalni intr-un loc pentru a schimba pareri despre acest event.

Una din regulile nescrise ale acestui eveniment face referire la imbracaminte, asadar fiecare participanta trebuie sa aleaga din garderoba cele mai chic tinute.
Fustite colorate, palarii, tocuri sau balerini, haine pline de viata si zambete pe buzele femeilor care vor pedala, se vor putea observa usor de trecatori.

Pedalatul pentru mine nu este neaparat un sport ci un mod de relaxare. Imi place sa ies din oras cu bicicleta, sa ma plimb prin natura si sa ajung sus, la lacul Mogosa sa respir aer curat, sa admir verdele naturii si sa simt adierea vantului de munte. Imi place si pot spune ca eu chiar iubesc pedalatul.

Bicicleta mea rosie asteapta sa fie curatata de praful adunat pe perioada iernii si sa ma poarte cat ma tin picioarele.

Felicitari organizatorior pentru acest eveniment inedit si speram sa mai avem parte de asemenea momente de petrecere a timpului liber.

Normalitatea acapareaza incet, incet Baia Mare, motiv pentru care ma bucur enorm!

Ne vedem la SkirtBike!!

Despre Google Engage si Google AdWords

Published March 22, 2012 in Online - 1 Comment

google-engage

Grand Hotel Italia a fost gazda de exceptie a evenimentului Google Engage pentru Agentii, la care au luat parte oameni din toate partile tarii, nordul fiind reprezentat de firma de web design Silkweb, mai exact de mine, Cosmin Daraban si Mircea Osan.

Google Engage a beneficiat in ultimele 3 luni de zile de niste rezultate excelente. In aceasta scurta perioada, 350 de agentii s-au inscris in programul Engage, care au adus peste 1000 de clienti AdWords.

Rares Rusu, Marketing Manager Google Romania a inceput conferinta Google Engage prin prezentarea serviciului AdWords si cum functioneaza acesta. Programul Engage este un program gratuit, destinat agentiilor din mediul online: consultantilor SEO si SEM, companiilor de publicitate, webmasterilor, designerilor si nu numai.

Cum functioneaza Google Engage?

In ceea ce priveste procesul de inscriere, trebuie sa stii ca acesta dureaza intre 1-5 zile, pana cand echipa Google analizeaza contul.

Deschizi un cont google, te inscrii la programul Google Engage, treci de training-uri, cu ajutorul cupoanelelor gasesti clienti pentru AdWords, iar daca clientii  tai investesc sume mai mari pe care tu le gestionezi, poti sa devii membru Platinum.

Ce trebuie sa stii despre serviciului AdWords este ca platesti doar rezultatele, respectiv, in momentul in care un potential client da clic pe anuntul dumneavoastra, ca nu exista o perioada minima de contract, ca detii control deplin asupra bugetului, ca este ceva usor de setat si in acelasi timp rapid, iar beneficiul tau este ca iti faci reclama acolo unde doresti.

Prin Google AdWords te poti promova folosind mai multe metode:

PPC/CPCpay per click / cost per click – se refera la anunturile de timp text, pentru care clientul plateste numai atunci cand aceste anunturi sunt accesate.

CPMcost per mia de afisari – sunt reclamele de timp imagine, continut media (flash) sau video, acestea sunt afisate doar in reteaua GDN si YouTube, iar plata se face dupa cum ii spune numele in functie de numarul de afisari.

CPAcost per actiune, platesti doar atunci cand cel care a accesat reclama ta face o actiune in site (cumpara un produs, se inscrie la newsletter sau descarca un fisier)

Majoritatea campaniilor sunt de PPC si CPM

Norbert Simionescu, reprezentant Google Romania a continuat conferinta, prezentand cei 5 pasi pentru o campanie de succes, dar a explicat foarte clar si ce este acela un cont MCC.

Odata ce ai reusit sa-ti faci cont, trebuie sa setezi campania, in cadrul careia se vor face grupuri de anunturi, iar intr-un grup se adauga cateva reclame. Este bine sa se adauge mai multe anunturi pentru a le testa, iar in timp, se poate vedea care este cel mai bun, ceea ce inseamna ca acel anunt are un CTR mai mare sau care face o conversie mai buna.

1. Alegerea cuvintelor cheie – este foarte important sa folosesti cuvinte cheie convingatoare in loc de termeni generici. De exemplu, termenul gerenic “placa” poate face trimitere catre “placa de par”, “placa de marmura”, “placa de snowboard”, ori tu, daca in magazinul tau vinzi “placa de par din ceramica”, celelalta cuvinte cheie nu sunt deloc relevante, asadar nu ar trebui sa apara deloc. Google sugereaza sa folositi anumiti termeni de cautare (kw) utilizand cuvinte sau expresii cautate de utilizatorii google. De asemenea, puteti adauga si alti termeni de cautare. Este o idee buna sa folositi termeni specifici care descriu cu precizie produsul sau serviciul oferit de dumneavoastra, la fel cum am spus mai sus (“placa de par din ceramica”).

2. Rapoarte/Analize – Daca unul din clientii tai e interesat de vanzarile dintr-o anumita perioada a anului in care afacerea lui e mai prospera, tu ai posibilitatea sa vezi, in decursul mai multor ani, in care luni, firma respectiva a ajuns la o perioada de varf.

Pentru a seta o campanie cat mai profitabila te poti folosi de Google Insights care iti ofera toate detaliile necesare in ceea ce privesc cuvintele cheie pe care le folosesti. Pentru lunile in care afacerea a fost in varf, trebuie sa aloci un buget AdWords mai mare pt lunile respective, trebuie sa ai oferte si promotii mai bune pentru ca volumul de cautare e mai mare si ai nevoie de un stoc mai mare de produse/servicii.

3. Targetarea eficienta – targetarea se face in functie de limba, locatii, dupa regiune si tara, insa trebuie sa stii ca targetarea se face si in functie de ip, domeniu (local, .ro, .fr). Aceste lucruri sunt importante deoarece ne intereseaza cum cauta oamenii. Mare parte din utilizatori folosesc un singur cuvant. Trebuie sa stii ca exista cuvinte gerenice care consuma foarte mult buget. Aduc trafic mare, insa consuma foarte mult buget, iar traficul respectiv nu are o rata de conversie destul de buna. De exemplu, cei care cauta “placa” nu sunt 100% sigur ca vrea “placa de par”. Tocmai din acest motiv e bine sa controlezi bugetul. Tot cu ajutorul Google Insights poti targeta zonele geografice unde vrei sa-ti desfasori campania.

4. Textul anuntului – acesta este extrem de important deoarece trebuie sa te gandesti ca acest text iti va aduce potentialii clienti pe site. In primul rand trebuie sa introduci produsul sau serviciul pe care il oferi. In urmatoarele randuri, trebuie sa incluzi beneficiile pe care doresti sa le evidentiezi, cum ar fi reduceri sau promotii speciale. Este important sa incluzi o expresie care sa indemne la actiune (call to action), de genul ”Comandati acum” sau “ Inscrieti-va acum”.

Atunci cand vrei sa creezi textul anuntului, trebuie sa tii cont de faptul ca fiecare anunt AdWords consta dintr-un titlu, doua randuri de text si adresa site-ului, dupa care trebuie sa introduci textul pentru primul anunt in spatiile prevazute, in care sa incluzi si ofertele si avantajele pe care le oferi. Nu uita ca trebuie sa tii cont de numarul maxim de caractere permis.

Este foarte important ca fiecare anunt sa fie monitorizat, astfel poti vedea exact performantele lui in Google Analytics.

5. Pagina de destinatie  – Un lucru extrem de important, poate cel mai important e pagina la care faci trimitere, (landing page). Multa lume face greseala de crea o reclama la un produs, de exemplu, “Placa de par” si fac trimitere spre pagina de Home a site-ului in care se gaseste produsul respectiv. Daca faci reclama la “placa de par”, link-ul trebuie sa fie direct pe produsul respectiv din site ex: site.ro/nume-produs .

Atunci cand pregatesti o campanie AdWords, trebuie sa gandesti ca un utilizator, sa studiezi site-ul, sa alegi o lista de produse/servicii, sa generezi grupurile si sa  folosesti tool-urile. Pentru mai multe detalii despre cum setam o campanie AdWords, accesati aici.

Mai jos, ai posibilitatea sa urmaresti cateva filmulete din cadrul event-ului Google Engage pentru Agentii prezentate de Norbert Simionescu

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kXrO_PiNC_o[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LWLBgvZK2o8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NZbnsMx8IXM[/youtube]

Ce face Facebook pentru afacerea ta?

Published January 27, 2012 in Online - 1 Comment

facebook-advertising-tips
E simplu!

Avand in vedere numarul mare de utilizatori ai acestei retele de socializare, afacerea ta poate fi cunoscuta mult mai usor, numarul potentialilor clienti fiind astfel intr-o continua crestere.

Conform statisticilor SocialBakers, numarul utilizatorilor de Facebook la nivel mondial a depasit 800 de milioane, cei mai multi fiind inregistrati in United States cu un numar de peste 150 de milioane, urmat de Indonesia, United Kingdom, Turkey, India, Romania ajungand in prezent la peste 4.000.000 de conturi.

Ce fac pentru a-mi face cunoscuta afacerea prin intermediul Facebook? Continue reading

Social Media Summit Cluj

Published December 15, 2011 in Online - 2 Comments

sms-clujO scurta prezentare a Social Media Summit Cluj

“Social Media Summit este primul eveniment regional despre influenta in online si strategii de marketing prin social media. Evenimentul pune in centrul programului ideea de influencer in mediul online, unde se prezinta strategii de marketing prin retelele de social media, sustinute de cei mai relevanti bloggeri, specialisti in marketing si consultanti social media din Romania”.

Am participat la cele 3 conferinte din cadrul Social Media Summit Cluj impreuna cu o parte din colegii mei de la Silkweb si pot sa spun ca mi-a placut, am prins cateva idei interesante, dar parca totusi a lipsit acel “uau” pe care ma asteptam sa il rostesc de cateva ori, insa nu regret ca am mers, din contra, consider ca e un pas inainte…un “hop” important peste care am trecut. Mai vreau…

Prima conferinta din cardul acestui summit a facut referire la Social Media Locala si Relevanta, in care s-a discutat despre cat de importanta este crearea si consolidarea comunitatiilor locale in social media pentru generarea unui ecosistem online regional care sa furnizeze continut relevant pentru publicul local si national, dar si metode prin care iti poti creste influenta in mediul online. Printre speakerii acestei conferinte se numara Dan Ciulea, Katai Robi, Gaben, Andrei Crivat, Marian Hurducas si duo-bloggerii Alina Crancau si Dragos Razvan de la tvdece.ro.

Dupa o binemeritata pauza de cafea, Cristian Manafu, Social Media Consultant, The Connector&Partners a dat startul celei de-a doua conferinta in care s-a discutat despre Social Media Pentru Companii. Georgiana Gheorghe, Corporate Communication Manager Danone, a explicat modul in care s-a realizat si a decurs totodata, ultima campanie a acestui brand, fiind urmata de Mihaela Nicola, CEO The Group, Calin Biris, Marketing Manager Trilulilu, care a explicat importanta video-urilor si nu in ultimul rand Grant McKenzie, Vice-Presedinte de Marketing Ursus, care pot spune ca mi-a placut foarte, foarte mult si am apreciat cursivitatea si modul de abordare.

A treia conferinta si ultima din cadrul acestui summit – Cum lucreaza Bloggerii cu brandurile –  a fost sustinuta de Victor Kapra, Cristian China-Birta, Costin Cocioaba – owner refresh.ro si Adi Hadean, bloggerul numit de Marta Usurelu pentru a tine un discurs despre bunele maniere in Social Media, discurs care mi-a placut mult.

Daca e sa trag o concluzie, pot sa spun ca a fost o experienta frumoasa, pe care as repeat-o cu drag, ori de cate ori as avea ocazia. Bloggeri multi, idei constructive si multe, multe sfaturi.

A trecut si Finala la Rugby

Published December 5, 2011 in Online - 0 Comments

Rosia Montana Gold CorporationSpre dezamagirea baimareniilor care au batut drumul pana la Alba Iulia, CSM Stiinta Baia Mare a pierdut in fata echipei Rugby Club Timisoara, meciul desfasurat pe stadionul “Cetate” in 3 decembrie.

Eu din pacate nu am putut participa la acest meci, insa din cele povestite si auzite a fost o iesire pe cinste. In ceea ce priveste meciul, a fost o confruntare destul de grea, insa echipa s-a mentinut unita si au jucat toti, in ciuda faptului ca erau cativa jucatori accidentati, carora li s-a sugerat sa nu intre pe teren si sa nu participe la meci. Tot ce pot sa spun acum.., “Felicitari CSM Stiinta Baia Mare pentru efortul depus. Ati dat dovada de multa straduinta, devotament, incredere si ati mentinut spiritul de echipa ca si pana acum”.

Si daca totusi am ajuns la final, as vrea sa va spun cate ceva despre aceasta echipa pe care am sustinut-o cu drag.

In urma cu 30 de ani a fost infiintata prima echipa de rugby din judetul Maramures, care dupa un an de zile in divizia B a reusit sa promoveze in prima liga. Primul titlu de campioana nationala l-a castigat in anul 1990.
Primul meci de rugby din Baia Mare s-a desfăşurat pe stadionul Dealul Florilor, în 18 septembrie 1977, Racemin Baia Mare – Constructorul Arad (scor 10 – 0) în Divizia B, iar în Divizia A primul meci a fost pe 27 august 1978, Racemin Baia Mare – Steaua (campioana ţării), scor 13 – 15.

În cei 30 de ani de rugby, băimărenii au disputat 580 de partide, câştigând 315, având 23 de egaluri şi suferind 242 de înfrângeri (în prima ligă) şi 28 de jocuri în Divizia B, cu tot atâte victorii, esaveraj
1.438 – 73 şi 94 de puncte.

În cei 30 de ani de activitate au evoluat sub culorile clubului 191 de jucători. Dintre toţi, cel mai mult au jucat Gheorghe Nelu (20 de ani), Gh. Damian (18 ani), Csoma şi Ştefiuc (16 ani), Melniciuc şi Pascale (15 ani), Cantea şi Bucşa (12 ani), Pujină şi Rădoi (11 ani). De asemenea, regretatul Florin Popovici a fost jucător şi antrenor 20 de ani, iar Rada Trnyancsev a fost 17 ani jucător şi antrenor.

Finala Cupei Romaniei la Rugby a fost sustinuta de Rosia Montana Gold Corporation, fiind sponsorul oficial  al acestei competitii.

Castigatorii biletelor la Finala Cupei Romaniei la Rugby

Published November 29, 2011 in Online - 0 Comments

baia-mareGata! M-am decis!

Dupa aproximativ 5 zile de concurs, m-am decis cu privire la persoanele cu care voi pleca la Alba Iulia pentru a viziona Finala Cupei Romaniei la Rugby, unde CSM Stiinta Baia Mare va infrunta echipa Rugby Club Timisoara.

Avand in vedere ca nu ma laud cu prea multe mesaje de incurajare, nu mi-a fost greu sa o aleg pe Ioana Danci, care sustine echipa CSM Stiinta Baia Mare cu mesajul de incurajare: “ Echipa noastra-imaginea noastra. CSM o echipa de frunte! Sa ne mentinem titlu, sa castigam cu cinste!” si pe Roxana Popan care doreste sa-i sustina pe baimareni cu mesajul de incurajare: “CSM campioni la Rugby, CSM in fruntea lumii”.

Si…surpriza!! Mesajul care doresc sa fie inscriptionat pe banner ii apartine Ioanei, care va avea ocazia sa-si sustina echipa, fluturand banner-ul pe care-l va primi la intrarea pe stadion, cu propriul mesaj. Felicitari Ioana!

Reamintesc faptul ca toti cei care vor participa la meciul dintre CSM Stiinta Baia Mare si Rugby Club Timisoara, vor primi la intrarea pe stadion cate un bilet la tombola ce iti ofera posibilitatea sa castigi numeroase premii, printre care 10 iPhone-uri 4S, 100 de mingi de rugby, 150 de tricouri si 150 de trening-uri.

Voteaza echipa CSM Stiinta Baia Mare, cu un simplu like pe pagina de Facebook a sponsorului oficial al competitiei, Rosia Montana Gold Corporation, actiune ce face parte dintr-un program mai amplu al companiei de sustinere a performantei si excelentei in sport  “Aur pentru Romania”.

Finala Cupei Romaniei la Rugby Rosia Montana Gold Corporation va avea loc pe stadionul “Cetate” din Alba Iulia, in data de 3 decembrie, incepand cu ora 13:00.

Castiga un bilet la Finala Cupei Romaniei la Rugby

Published November 24, 2011 in Online - 5 Comments

csm-stiinta-baia-mareCSM Stiinta Baia Mare si Rugby Club Timisoara se vor duela in Finala Cupei Romaniei la Rugby Rosia Montana Gold Corporation, pe stadionul “Cetate” din Alba Iulia.

Dupa nenumaratele meciuri disputate cu cele mai cunoscute echipe din tara, baimarenii nostri de la CSM Stiinta au reusit sa se califice in semifinale. Acest lucru era de asteptat, avand in vedere faptul ca CSM Stiinta Baia Mare a reusit sa isi mentina titlul de campioana a Romaniei in ultimii doi ani.

Echipa antrenata de Eugen Apjok si Vasile Lucaci nu s-a multumit cu acest titlu, obtinand la ultimul meci disputat, rezultatul care i-a trimis in finala, una ce se anunta a fi destul de grea, insa pentru jucatorii nostri increzatori, reprezinta doar o noua provocare.

In ultima vreme am auzit tot mai multe despre aceasta echipa de rugby, probabil si datorita faptului ca sunt in fruntea clasamentului de ceva vreme, lucru care nu face altceva decat sa ma incante si sa fiu mandra ca sunt baimareanca, insa am fost din ce in ce mai curioasa sa stiu si mai multe despre acest sport dupa ce am auzit celebrul citat al lui Pierre de Coubertin: Rugby-ul este un sport de golani practicat de domni, pe când fotbalul este un sport de domni practicat de golani”.

Sunt extrem de curioasa sa ii cunosc si sa ii vad jucand pe acesti domni de-ai nostri, de aceea sunt hotarata sa ii sustin personal la meciul din finala, insa nu as vrea sa merg fara cativa prieteni, asa ca sunt dispusa sa ofer 3 bilete gratuite la acest meci. Tot ce trebuie sa faci e sa propui un mesaj de incurajare, care ti-ar placea sa fie inscriptionat pe steagul cu care iti vei sustine echipa din tribune, iar de restul ma ocup eu.

Si asta nu e tot! Dintre cele 3 mesaje castigatoare, cel care va fi cel mai convingator, va fi inscriptionat pe un banner si va fi inmanat pe stadion, castigatorului.

Si daca tot m-am legat de cifra 3, mai am o surpriza. Toti cei care vor participa la meciul dintre CSM Stiinta Baia Mare si Rugby Club Timisoara, vor primi la intrarea pe stadion, cate un bilet la tombola ce iti ofera posibilitatea sa castigi unul din cele 10 telefoane iPhone 4S, 100 de mingi de rugby, 150 de tricouri sau 150 de trening-uri.

Si pentru ca online-ul e prezent peste tot si folosit din ce in ce mai mult, acum ai posibilitatea sa votezi echipa CSM Stiinta Baia Mare, cu un simplu like pe pagina de Facebook a sponsorului oficial al competitiei, Rosia Montana Gold Corporation, actiune ce face parte dintr-un program mai amplu al companiei de sustinere a performantei si excelentei in sport “Aur pentru Romania”

Tot ce trebuie sa mai faci e sa dai frau liber imaginatiei si sa creezi cel mai cool mesaj de incurajare! Baimarenii nostri trebuie sa se simta ca si acasa, trebuie incurajati cu o galerie pe masura, iar noi trebuie sa ne mandrim de toata echipa CSM Stiinta Baia Mare!

Plecarea va fi pe 3 decembrie din Baia Mare, cu un autocar de 40 de locuri, iar intoarcerea se va face imediat dupa incheierea partiei.

Ai vrea sa participi la Finala Cupei Romaniei la Rugby si sa-i sustii pe baimarenii nostri? Iti ofer aceasta posibilitate acum!

Apple without Steve Jobs?

Published October 13, 2011 in Online - 0 Comments

steve jobsO intrebare la care multi ar raspunde afirmativ, insa ceea ce a reusit sa realizeze Steve Jobs va ramana in istorie. Totul a inceput in anii de liceu, cand Steve s-a angajat pe timpul verii la o fabrica din Palo Alto, unde a lucrat cu un alt coleg, Steve Wozniak. Din dorinta de a calatori si de a avea ocazia sa viziteze India, Steve si-a sacrificat anii de studentie si s-a angajat la un producator de jocuri video, pentru a strange banii de care avea nevoie pentru a-si indeplini un vis. Zis si facut! Dorinta lui Steve s-a indeplinit.

Fiind un pasionat al tehnologiei, impreuna cu prietenul si colegul Steve Wozniak, au inceput sa creeze si sa asambleze computere chiar in garajul parintilor. De acolo a inceput totul!

Anul 1976 a fost unul de mare interes pentru Steve Jobs, deoarece, cu ajutorul prietenului  Steve Wozniak si finantarea din partea unui actionar Intel, au fondat Apple. Au inceput prin realizarea si punerea in vanzare a primului calculator Apple. Acest model de computer a fost fabricat in doar 200 de exemplare si vandut pentru pretul de 666,66 dolari bucata. Inca de pe atunci, Apple isi impunea pretul! Cu putin timp in urma, unul din aceste 200 de exemplare, pastrat inca de pe vremea aceea, a fost vandut la o licitatie cu 200.000 de dolari.

Incet, incet Steve a evoluat si compania odata cu el. Apple a ajuns in casele a milioane de oameni, mult mai multi s-au folosit de produsele lor, iar cine nu a avut ocazia sa lucreze sau sa utilizeze produsele realizate sub indrumarea stricta a lui Steve, cu siguranta isi doresc, iar atunci cand vor avea posibilitatea, le vor insusi. Vorbesc din experienta…Am avut ocazia sa lucrez putin pe un MACBOOK PRO si am ramas extrem de impresionata. Totul la indemana, simplu si fin. Exact asa cum a decis si a dictat Steve. Felicitarile mele pentru asta!

Am fost destul de afectata la aflarea vestii ca Steve era purtator de o boala crunta, deoarece stiam ca in curand, tot online-ul urma sa fie in doliu. Urmarindu-l des, vedeam practic cum boala il macina.

In momentul in care am citit ca a renuntat la functia de CEO al Companiei Apple, lasandu-l in urma lui pe Tim Cook, eram sigura ca si de aceasta data Steve stia ce face. Citind o carte despre viata si realizarile lui Jobs, am dat peste un paragraf unde acesta spunea ca atunci cand va renunta la Apple, inseamna ca si-a incheiat “socotelile”. Asa a si fost.

Intr-un interviu acordat presei cu putin timp inainte, Jobs vorbea despre tehnologii şi mo­dul cum aceste produse ne vor schimba viata. “Aceste tehnologii pot face viata mai usoara, ne permit sa intram in contact cu oameni pe care nu i-am putea contacta altfel. Ai putea avea un copil cu handicap din nastere si poţi vorbi cu alti parinţi sau grupuri de ajutor, poti obtine informatii medicale sau informatii despre cele mai noi medicamente experimentale. Aceste lucruri pot influenta profund viata, nu spun ca nu este adevarat. Dar este un dezavantaj sa spui in mod radical ca va schimba totul. Lucrurile nu trebuie sa schimbe lumea pentru a fi importante.”

Fiind constient ca zilele ii erau numerate din cauza cancerului care l-a rapus, in ciuda faptului ca era un om extrem de puternic, Steve Jobs nu ezita sa reaminteasca acest lucru, de fiecare data cand era in fata unui public numeros si isi prezenta un produs sau tinea un simplu discurs. A fost un optimist si un luptator pana la capat. “Tot amintindu-mi ca voi fi mort in curand este cea mai importanta modalitate care ma ajuta sa iau decizii importante in viaţa. Pentru ca aproape orice, mandria, teama de a te face de ras si esecurile, toate acestea palesc in fata mortii lasand numai ce este cu adevarat important. Amintindu-ţi ca vei muri este cea mai buna metoda pe care o stiu pentru a evita capcana de a te gandi ca ai ceva de pierdut. Esti deja gol. Nu exista niciun motiv sa nu iti urmezi instinctul.”, a mai declarat Jobs.

Ultimele declaratii ale lui Steve Jobs au miscat o lume intreaga, pe unii i-au facut sa reflectioneze, pe altii i-au lasat indiferenti. “ Nu vreau sa fiu cel mai bogat om din cimitir. Nu asta conteza pentru mine. Important este sa adormim seara spunandu-ne ca am realizat ceva minunt. Pentru mine, asta conteaza cu adevarat”, a declarat Steve in timpul unei conferinte de presa din Silicon Valley.

Steve Jobs a lasat in urma o companie prospera care a devenit, in aceasta vara, cea mai valoroasa din lume din punct de vedere al actiunilor la bursa.

Acum, pentru o intreaga lume, ce a facut Steve Jobs, conteaza!