despre online si multe altele

Like my Page

RSS Recomandri

  • Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram]
    Afacerea ta este prezenta in mediul online? Pentru ca azi o sa vorbim despre importanta prezentei afacerii tale in mediul online – mai exact pe retelele de socializare. Cele mai cunoscute, dar si cele mai utilizate retele de socializare in Romania sunt Facebook si Instagram, asa ca azi iti spun cum sa iti optimizezi corect […]
  • De ce sa iti tratezi site-ul ca un produs, nu ca un proiect
    Desi definitia poate parea putin simplista, un produs inseamna o solutie pentru o problema a clientului. La baza, asta se aplica pentru majoritatea produselor si serviciilor. Prin urmare, site-ul este un instrument care rezolva o problema a clientului si poate fi definit drept un produs cu un ciclu de viata si o harta (a calatoriei […]
  • Cum faci content marketing fara sa te mai chinui cu un blog
    Acum cateva saptamani am racit. Rau de tot. Genul ala de raceala ca daca te intinzi sa iei o cana din dulap… mai mult ca sigur vine tot paracetamolul inapoi. Ok, si ce fac oamenii cand racesc? Sau mai degraba ce fac eu? Citesc. Dar nu carti, pentru ca imi cer un nivel mult prea […]

Cum administrezi corect un Fan Page

Published April 18, 2013 in Online - 6 Comments
facebook-fan-page

Numarul utilizatorilor de Facebook va ajunge in curand la 6.000.000 in Romania, momentan fiind inregistrati exact 5.994.560.

Numarul de Fan Page a depasit de curand 25.000 insa de aici pleaca intrebarile “cati dintre toti utilizatorii de Fan Page isi administreaza corect pagina si care sunt cele mai des intalnite probleme legate de postarea de informatii?”

De-a lungul timpului am realizat peste 50 de pagini de Facebook si am administrat peste 20 si am reusit sa vad cat este de important sa actualizezi frecvent fiecare pagina in parte, cat de importante sunt postraile pe care le faci, modul in care interactionezi cu fanii si evident care sunt cele mai eficiente metode pentru a-ti creste numarul de fani.

Vad din ce in ce mai multe pagini de Facebook care fac greseli mari atunci cand vine vorba de administrare insa pana in momentul in care ajungi sa administrezi o pagina, trebuie sa treci cu brio de cateva etape importante.

O greseala des intalnita la inceput, remediata (partial) ulterior, a fost dilema Cont User Profiler – Fan Page.

Tu, ca si companie, brand, magazin online trebuie sa ai Fan Page, nicidecum Cont de user. Explicatia e simpla: Contul de user e pentru persoane, Fan Page-ul e pentru branduri/companii etc. Un cont de user facut pentru o afacere e primul pas spre esec in ceea ce priveste mediul online, respectiv social media, respectiv afacerea ta. Avand in vedere ca acest aspect nu era atat de mediatizat, deci nu prea stia lumea despre el, foarte multe companii au pornit cu stangul si si-au creat conturi de user, din dorinta apriga de a fi si ei prezenti in marea lume social media. De aici si “Domnul X este prieten cu Pompe funebre” (si Pompe funebre are, spre surprinderea voastra si zi de nastere, deci trebuie sa transmitem, cu stupoare, La Multi Ani, ca…asa-i frumos)

Foarte multi necunoscatori au creat conturi de user pentru firme, crezand ca e mult mai usor sa trimita sute de friends request-uri din care sigur se va alege cu o parte din ei (fortat), decat sa astepte ca pagina sa fie apreciata printr-un simplu Like (firesc). Ceea ce nu s-a luat in considerare e faptul ca, daca esti un om norocos si reusesti sa strangi 5000 de prieteni, drumul tau a cam ajuns la final, deoarece nu poti avea mai mult de atat pe un cont de user. Pentru Fan Page lucrurile sunt ceva mai simple, iar oamenii care iti dau Like o fac pentru ca apreciaza cu adevarat pagina ta sau sunt interesati de ceea ce faci tu si nu pentru a i-a fost ceruta fortat prietenia pe Facebook.

Exista numeroase cazuri in care o companie sau un brand si-a creat un cont, a reusit sa stranga cateva sute de prieteni si a realizat ca ceea ce are nevoie defapt este un Fan Page. Facebook permitea, cel putin la inceput, convertirea dintr-un cont de user in Fan Page, insa sub cateva conditii: de ex. daca ai 1000 de prieteni, o parte din ei ii vei pierde, iar ceea ce nu vei mai putea avea sau schimba vreodata este adresa url. Orice cont de user sau fan page are un url ce poate fi personalizat dupa numele brandului, a companiei etc, care odata facuta aceasta trecere cont user – fanpage, va disparea.

Un Fan Page trebuie sa fie in primul rand personalizat corect, in functie de domeniul de activitate, sa fie incadrat corect in categoria din care face parte, sa ofere informatii clare despre ceea ce face/ofera, date despre companie/afacere/magazin.

Cu totii stim ca pozele sunt extrem de importante, in cazul unui magazin online, pozele vand, pozele fac cat 1000 de cuvinte. De aici se poate intelege cat de important este sa ai poze bune, care sa atraga cat mai multe priviri si like-uri, daca tot suntem pe Facebook. La pozele de profil, se poate opta pentru logo-ul firmei tale, in vreme ce poza de cover trebuie sa defineasca domeniul propriu de activitate.

Un Fan Page iti ofera si numeroase statistici cu privire la postarile pe care le faci, interactiunile cu fanii, de unde poti vedea cu usurinta ce tip de postari sunt apreciate si vei putea tine cont de aceste aspecte in momentul in care vrei sa mai postezi ceva. De asemenea, te poti folosi de instrumentul pentru creare de evenimente sau intrebari, care este o alta cale de a interactiona firesc si natural cu fanii tai. Cere raspunsuri, posteaza curiozitati din domeniul in care activezi, posteaza articole relevante, propune teme de discutii, iar singurul care va avea de castigat vei fi TU

Sa presupunem ca tu esti mega priceput sa faci genti. Asta ai invatat, asta faci. Felicitari.

Creeaza un Fan Page, personalizeaza-l si ofera informatii despre ceea ce faci, informatii de contact, creeaza-ti cateva albume cu poze (daca ai genti casual, genti elegante, clutch-uri, genti pentru scoala, fa pentru fiecare categorie in parte un album. E mai elegant decat toate la gramada si mult mai util pentru utilizator).

Citeste despre Aplicatia Facebook pentru magazinul tau online

Posteaza zilnic pe pagina ta colectii noi, genti pe care le ai in stoc, materiale din care confectionezi genti, accesorii pe care le folosesti la genti, anunta cand urmeaza o colectie nou, posteaza articole despre modelele de genti si culorile care se poarta. Joaca-te cu fanii tai. Foloseste-te de instrumentul questions si invita-ti fanii sa raspunda la intrebarile tale (evident legate de genti). Organizeaza concursuri mici si distractive astfel incat sa-ti cresti interactiunea cu fanii, iar singurul care va avea de castigat vei fi TU

Un Fan Page iti ofera posibilitatea sa programezi atat postarile din timpul saptamanii, cat si cele din week-end. Alege informatiile pe care vrei sa le impartasesti, alege orele potrivite pentru fiecare postare in parte si administreaza pagina ta de Facebook chiar si atunci cand nu esti la birou. O postare pe zi este obligatorie, iar in functie de afacerea ta, poti face pana la 4-5 postari, insa fii foarte atent sa nu-ti obosesti prea mult fanii.

Sugestii:

– posteaza poze clare si relevante

– raspunde comentariilor si mesajelor ce vin din partea fanilor tai

– diversifica postarile si modul in care postezi, altfel risti sa devii obositor

– urmareste statisticile cu privire la evolutia paginii tale, continut, informatii, postari

– daca ai o afacere diversificata si fiecare are pagina proprie, NU posta acelasi mesaj pe fiecare fan page in mai putin de 5 minute

– daca ai avut cont de user pentru afacerea ta si ulterior ai facut si fan page, renunta treptat la a mai posta pe contul de user

Citeste si:

 

Cum Imi Fac Magazin Online

Afla cum poti sa-ti deschizi Propriul magazin online. Citeste 18 pagini cu informatii utile!

6 comments

Cum administrezi corect un Fan Page - April 18, 2013 Reply

[…] Foarte multi necunoscatori au creat conturi de user pentru firme, crezand ca e mult mai usor sa trimita sute de friends request-uri din care sigur se va alege cu o parte din ei (fortat), decat sa astepte ca pagina sa fie apreciata printr-un simplu Like (firesc). Ceea ce nu s-a luat in considerare e faptul ca, daca esti un om norocos si reusesti sa strangi 5000 de prieteni, drumul tau a cam ajuns la final, deoarece nu poti avea mai mult de atat pe un cont de user. Pentru Fan Page lucrurile sunt ceva mai simple, iar oamenii care iti dau Like o fac pentru ca apreciaza cu adevarat pagina ta sau sunt interesati de ceea ce faci tu si nu pentru a i-a fost ceruta fortat prietenia pe Facebook. Citeste mai departe… […]

Cum administrezi corect un Fan Page - April 18, 2013 Reply

[…] Foarte multi necunoscatori au creat conturi de user pentru firme, crezand ca e mult mai usor sa trimita sute de friends request-uri din care sigur se va alege cu o parte din ei (fortat), decat sa astepte ca pagina sa fie apreciata printr-un simplu Like (firesc). Ceea ce nu s-a luat in considerare e faptul ca, daca esti un om norocos si reusesti sa strangi 5000 de prieteni, drumul tau a cam ajuns la final, deoarece nu poti avea mai mult de atat pe un cont de user. Pentru Fan Page lucrurile sunt ceva mai simple, iar oamenii care iti dau Like o fac pentru ca apreciaza cu adevarat pagina ta sau sunt interesati de ceea ce faci tu si nu pentru a i-a fost ceruta fortat prietenia pe Facebook. Citeste mai departe… […]

Tamas - July 17, 2013 Reply

Interesanta articol, felicitari!
Am vazut pe net un tutorial interesant, referitor la ce ore sa postezi, totul depinde de ce utilizatori are o pagina, ce procentat sunt F sau M, varsta etc

    Adriana - July 17, 2013 Reply

    Multumesc frumos!

    Fiecare detaliu conteaza atunci cand vrei ca business-ul tau sa mearga bine.. 🙂

Continutul si serviciile SEO pentru afacerea ta online - September 20, 2013 Reply

[…] Optimizarea din punct de vedere SEO presupune cautarea si amplasarea corecta a cuvintelor in continut, asigurarea unei legaturi bune intre pagini prin intermediul link-urilor, optimizarea imaginilor, a bannerelor si filtrarile cu nofollow. Folosind cuvinte cheie relevante afacerii pe care vrei sa o promovezi si cu ajutorul carora vrei ca aceasta sa apara in fata pentru anumite cuvinte cheie, acestea trebuie sa apara in continutul relevant al paginilor din site-ul tau si sa aiba link-uri cu trimitere spre paginile respective. Sa nu uitam ca retelele sociale au o contributie majora in promovarea corecta a unei afaceri, dar inainte de toate, trebuie ca afacerea ta sa fie prezenta pe retelele sociale importante. Citeste aici cum administrezi corect un Fan Page. […]

Mini Ghid De Promovare Online - June 3, 2014 Reply

[…] Citeste despre Cum administrezi corect un Fan Page […]

Leave a Reply: