despre online si multe altele

Like my Page

RSS Recomandri

  • Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building
       Clasarea in topul rezultatelor de cautare din Google este o prioritate pentru majoritatea oamenilor din marketing. Cererea pentru SEO a crescut foarte mult in ultimii ani. Majoritatea marketerilor probabil stiu ce este SEO, dar vor sa stie secretele pentru obținerea unor clasamente mai mari in rezultatele cautarii. In prezent, SEO este printre cel mai […]
  • Cum sa cresti rata de deschidere a email-urilor
    Zilnic, in intreaga lume, se trimit peste 269 de milliarde de email-uri, conform unui studiu realizat de cei de la Radicati Group. Foarte multe din acestea nu ajung sa fie deschise niciodata. De ce? Raspunsul este unul simplu. Indiferent cat de interesant este ceea ce ar putea contine, oamenii judeca email-ul dupa ce le transmite […]
  • Vizite noi vs. vizite recurente in site – pe care ne concentram?
    Atunci cand folosim Google Analytics o facem in principal pentru a analiza traficul. Sesiunile in site si sursa acestora sunt foarte importante, insa nu ar trebui ignorate nici rapoartele de Audienta/Comportament. Astfel putem depista care e tipul de vizitator in site si vom stii cui anume ii vindem. Astazi analizam vizitele noi vs vizitele recurente […]

Homepage-ul unui magazin online si cosul de cumparaturi

Published August 2, 2013 in Online - 3 Comments
shopping


Orice magazin online are ca principal obiectiv acela de a vinde, iar pentru ca acest lucru sa fie posibil, este nevoie de multa munca, multe strategii, analize, pentru a vedea exact care sunt nevoile utilizatorilor. Orice magazin online trebuie sa fie deschis oricarui vizitator, sa ii ofere informatii esentiale despre produsele pe care le comercializeaza, sa capete o anumita incredere pentru ca doar asa va exista posibilitatea ca acel vizitator sa si converteaasca la un moment dat.

Header-ul unui magazin online trebuie sa contina logo-ul cat mai clar si usor de retinut, precum si elementele de navigare cu link-uri spre paginile “Despre noi”, “Cum cumpar”, “Termeni si Conditii”, “Cum platesc”, “Contact”, “Blog”.

header magazin online

Intregul traseu dintr-un magazin online trebuie sa fie unul cat mai simplu, astfel incat fiecare utilizator sa se descurce, fara a avea nevoie de prea multe cunostinte in acest domeniu. Prima pagina a unui magazin online este extrem de importanta in interactiunea clientului cu magazinul tau online. Orice vizitator care ajunge in magazinul tau, trebuie sa capete incredere, iar acest lucru se poate vedea la foarte multe magazine online din Romania, care au inteles importanta acestui aspect.

Atunci cand vizitatorul ajunge in magazinul tau si vede ca ii oferi garantie, produse originale, livrare in scurt timp, taxe de transport avantajoase ori oferte gen “pentru oricare 2 produse comandate, transportul este gratuit”, posibilitatea ca acesta sa faca o tranzactie este mult mai mare, decat in cazul magazinelor care nu pun pret pe acest aspect sau nu au inteles importanta acestor elemente.

Iata cateva aspecte de care trebuie sa tii cont in prima pagina a magazinului tau online, dar si in cosul de cumparaturi.

1. Fiecare magazin online trebuie sa faca in asa fel incat sa se diferentieze de cele concurente, din aceeasi nisa, iar acest lucru este posibil prin publicarea diferentiatorilor cel putin in homepage (unique selling proposition & unique value proposition).

2. Afisarea bannerelor cu imagini de calitate superioara, numerotate, cu posibilitatea de a reveni la orice imagine din banner care a atras atentia utilizatorilor. De asemenea, aceste bannere (maxim 6)  trebuie sa contina un mesaj comercial cu indemn la actiune.

3. Promovarea ofertele speciale, produselor promotionale pe homepage, prin evidentierea a cel putin 3 categorii gen: cele mai bune oferte, cele mai vandute produse, produse noi, toate insotite de marcajele de marketing specifice.

4. Imagini de calitate si evidentierea titlului produsului, a pretului si butoanelor de actiune

5. Disponibilitatea in stoc a tuturor produselor promovate in homepage

Pe langa acestea, de pe homepage nu trebuie sa iti lipseaca o scurta descriere a afacerii tale, ce vinzi, care sunt avantajele magazinului si de ce ar trebui eu, ca simplu vizitator sa cumpar din magazinul tau. Prezenta in social media este la fel de importanta, precum amplasarea link-urilor de utilitate generala in coltul din dreapta sus impreuna cu elementele grafice si posibilitatea abonarii la newsletter.

Exista numeroase modalitati prin care tu, ca proprietar de magazin online, poti vedea care sunt nevoie clientilor tai. Aplicatia MintMetrics, dezvoltata de SilkWEB, te ajuta sa vezi si sa intelegi mai bine campaniile tale de marketing, precum si de ce anume au nevoie clientii tai. Odata ce intelegi si stii exact ce cauta clientii tai, sansele ca acestia sa achizitioneze din magazinul tau cresc considerabil.

“Rata de conversie medie in comertul electronic romanesc este de 1%. Acest lucru inseamna ca 99% din vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie.” spune Andrei Radu, fondatorul Galei Premiilor eCommerce.

Cosul de cumparaturi este o zona extrem de sensibila intr-un magazin online, iar tu, ca proprietar trebuie sa faci in asa fel incat vizitatorul care ajunge aici sa nu paraseasca zona si sa inchieie procesul de comanda. Pentru acest lucru trebuie sa tii cont de cateva aspecte importante. Pana la cosul de cumparaturi, procesul trebuie sa se desfasoare fara erori, fara obligativitatea crearii unui cont pentru a putea finaliza comanda, prin evidentierea clara a pasilor care trebuie parcursi pentru finalizarea comenzii.

cos cumparaturi

1. Evidentierea butonului de plasare a comenzii prin culoare si prin amplasarea lui in primul ecran vizibil, fara alte butoane langa el care sa fie de aceeasi marime sau culoare

2. Plasarea butonului de finalizare comanda in partea dreapta a paginii

3. Posibilitatea editarii cosului prin modificarea cantitatilor, stergerea produselor, salvarea cosului pentru finalizarea comenzii in alt moment

4. Informatii esentiale in cos despre produsul ales pentru achizitie, respectiv titlul produsului, codul, pretul, cantitatea, imaginea cu produsul, costurile de livrare

5. Afisarea elementelor de incredere respectiv garantie, livrare, produse originale etc.

6. Afisarea butonului “continua cumparaturile” in partea stanga, printr-un buton mult mai mic decat cel de “finalizare comanda” si de o alta culoare decat cea folosita pentru actiune.

Acorda maxima atentie cosului de cumparaturi, optimizeaza-l in asa fel incat intregul proces sa fie cat mai simplu, pentru a reusi astfel sa-ti castigi clienti.

Mai poti citi despre:

Pagina de produs a unui magazin online

Pagina De Contact A Unui Site

Cum Imi Fac Magazin Online

Afla cum poti sa-ti deschizi Propriul magazin online. Citeste 18 pagini cu informatii utile!

3 comments

Saptamana Black Friday si cateva magazine participante - November 25, 2013 Reply

[…] Homepage-ul unui magazin online si cosul de cumparaturi […]

Ce trebuie sa contina pagina de produs a unui magazin online - April 3, 2014 Reply

[…] Homepage-ul unui magazin online si cosul de cumparaturi window.fbAsyncInit = function() { FB.init({appId: "", xfbml: true}); FB.Event.subscribe('comment.create', function(response) { }); }; (function() { var e = document.createElement('script'); e.async = true; e.src = document.location.protocol + '//connect.facebook.net/en_US/all.js'; document.getElementById('fb-root').appendChild(e); }()); […]

A/B Testing Pentru Cresterea Ratei De Conversie - April 15, 2014 Reply

[…] Citeste si: Homepage-ul unui magazin online si cosul de cumparaturi […]

Leave a Reply: