despre online si multe altele

Like my Page

RSS Recomandri

  • Cum vinzi pe social media prin Facebook si Google+ [Video]
    Subiectul de azi e unul extrem de interesant si de interes pentru cei care au prezenta online. Este vorba despre cum sa generezi performanta in afaceri folosind Social Media? O sa afli in primul rand despre Facebook, dar si despre Google Plus. Conform unor zvonuri, Google+ a murit, ca nu se foloseste si nici nu […]
  • 5 Modalitati eficiente de a identifica audienta potrivita in campaniile Facebook Ads
    Numarul utilizatorilor Facebook continua sa creasca in fiecare zi. Poate in timp ce tu ai citit prima propozitie din acest articol s-a creat un cont nou. Ultimele statistici ne spun ca la finalul lunii iunie Facebook a anuntat 2 miliarde de utilizatori, dintre care 9 milioane în Romania. Ce inseamna cei 9 milioane de utilizatori […]
  • A/B Testing in Landing Page
    Elemente importante intr-un Landing Page care trebuie testate Un Landing Page este biletul prin care poti converti si transforma traficul de pe site-ul tau in potentiali clienti. Crearea unui site complet functional necesita timp, bani si resurse semnificative. Dar atunci cand ai terminat, care este urmatorul pas? Anunturile PPC, marketingul prin e-mail si retelele sociale […]

Mini Ghid De Promovare Online

Published June 3, 2014 in Online - 9 Comments
afaceri in social media

Prezenta afacerii tale in Social Media

Inca din 2011 Social Media a inceput sa isi contureze si sa isi puna in evidenta adevarata valoare si beneficiile pe care le aduce afacerilor si brandurilor, ajungand in scurt timp sa reprezinte o parte extrem de importanta in promovarea afacerilor online.

Daca pana in 2011, cea mai utilizata metoda de promovare online era promovarea prin SEO care implica mult mai putin content fata de ce reprezinta acum, mult mai putin calitativ, mult mai putine optiuni de promovare si cu totul alte strategii benefice atunci insa cu urmari grave acum datorita update-urilor Google, azi social media este o parte importanta care nu trebuie sa lipseasca din strategia de promovare a afacerilor prezente in mediul online. Afla mai multe despre Continutul si serviciile SEO pentru afacerea ta online.

Cand vorbim de Social Media facem referire la Facebook, Google +, Twitter, LinkedIn, Youtube folosit pentru promovare prin video-uri si reclame si nu in ultimul rand retelele sociale care se bazeaza mai mult pe promovare prin fotografii cum sunt retelele Pinterest, Flickr, Tumblr sau Instagram.

Citeste despre Cum administrezi corect un Fan Page

Exista, de asemenea, cateva retele care ajuta anumite afaceri locale in special atunci cand vorbim de un local, un hotel, o companie, un spa si aici fac referie la Forsquare, o retea care iti ofera posibilitatea sa iti faci prieteni, sa iti centralizezi check-in-urile, oferindu-ti ulterior chiar si o harta cu locurile tale preferate, locurile in care iti place sa-ti bei cafeaua dimineata sau destinatiile prefarate de vacanta.

Multi isi doresc sa fie in social media. Nu toti stiu la ce ii ajuta

Despre social media s-a scris, se scrie si se va scrie mult timp de acum inainte, fiind un canal care s-a aratat si demonstrat extrem de benefic afacerilor si brandurilor, iar cei care au inteles importanta pe care o are prezenta afacerii in social media si contientizeaza necesitatea unor bugete bine stabilite, au numai de castigat.

Din ce in ce mai multa lume cauta informatiile utile despre social media, incearca sa isi adapteze business-ul si sa-si stabileasca bugetele pe care sunt dispusi sa le investeasca pentru promovarea afacerii pe acest canal. Am spus de bugete pentru ca azi, nu mai e suficient sa fi prezent in social media daca nu investesti. Azi, mai mult decat oricand conteaza cat esti dispus sa investesti pentru ca afacerea ta sa fie acolo unde iti doresti. Daca vrei castig, trebuie sa investesti.

forsquare

Mare parte din clientii locali care au apelat la serviciile noastre pentru promovarea afacerii, au inteles importanta stabilirii unui buget si a unei strategii solide. Pentru promovarea unui restaurant se pune mare accent pe prezenta acestuia in social media, se fac conturi si pagini atat pe retelele sociale, cat si pe reteaua Forsquare, o retea care s-a dovedit a fi extrem de benefica pentru acest tip afacere. Forsquare se gaseste si in magazinele de aplicatii pentru IOS si Android.  Printr-un simplu check-in, oamenii care trec pragul restaurantului si folosesc aceasta aplicatie, au posibilitatea sa si posteze fotografii din acel local, moment in care toti prietenii conectati pot localiza persoana respectiva. Tot aici, fiecare client are posibilitatea sa recomande acest local, lucru care ii ajuta ulterior pe cei care sunt in cautarea unui restaurant dintr-un anume oras. Interactiunile de pe Forsquare pot fi postate automat si pe contul de Facebook, in cazul in care se face asocierea, astfel ca, orice interactiune de pe Forsquare va aparea in acelasi timp si pe Facebook, unde un numar mai mare de prieteni vor fi la curent cu parerile sau fotografiile din restaurantul respectiv. Toate postarile si check-in-urile de pe Forsquare sunt contorizate, iar fiecare utilizator al acestei retele e motivate prin fel de fel de mesaje sa utilizeze mai des aceasta aplicatie.

Este foarte important sa stabilim inca de la inceput, in functie de nisa, retelele sociale pe care putem fi prezente si pe care nu. Este inutil sa cream conturi pe toate retelele sociale daca domeniul nu este unul potrivit. Putem spune ca aproape orice afacere poate fi prezenta printr-o pagina pe Facebook, insa nu orice afacere necesita un cont de Pinterest, Flickr, Tumblr sau Instagram.

strategii de marketing

Indiferent de business-ul pe care il conduci, printre cele mai importante aspecte se numara strategia de marketing, iar cel mai important aici este sa fi la curent cu ultimele cercetari de piata si nu in ultimul rand cu cele mai noi trenduri in materie de social media.

Strategia de marketing cuprinde optimizarea SEO, content marketing unde intra campaniile cu bloggeri, care ajuta foarte mult, in special atunci cand intregul continut este natural, link-urile sunt puse corect si vin din domenii cu autoritate, infograficele, reclamele video sau fel de fel de ghiduri, e-mail marketing care nu trebuie sa lipseasca, fiind o modalitate eficienta de a colecta adresele de email celor interesati de produsele/serviciile tale si de a tine legatura cu ei. In cazul magazinelor online, exista extrem de multe oportunitati prin care ii poti aborda pe cei care au fost in magazinul tau si nu au finalizat o comanda, la fel si in cazul afacerilor care presteaza servicii, prezentandu-le oferte noi, beneficii ale serviciilor si nu numai. Tot in strategia de marketing intra si social media marketing-ul prin care, datorita unor postari relevante, a unei interactiuni bune cu fanii din social media si nu numai, reusesti sa beneficiezi de o crestere a traficului din social media. Tot aici se poate opta pentru social media advertising, despre care veti gasi informatii mai pe larg, in cele ce urmeaza.

O alta latura implicata in strategia de marketing este cea legata de advertising pentru motoarele de cautare, respectiv Google Adwords care pozitioneaza afacerile ce opteaza pentru acest serviciu, pe prima pagina in cautari dupa cuvinte cheie targetate.

Toate retelele de advertising, inclusiv Google Adwords ofera posibilitatea de a alege modalitatea de plata, stabilita bineinteles si in functie de business si care fie este CPC unde se platesc doar clicurile, fie CMP unde se platesc vizualizarile. Mai multe despre acest subiect, intr-un viitor articol 🙂

La fel de importanta este si detectarea strategiilor concurentilor, pentru a putea urmari evolutia lor in timp, tipul de promovare pe care se axeaza, modul in care stiu sa isi atraga clientii, relatiile si interactiunea lor cu fanii din social media.

Folosind aplicatia MintMetrics, vei avea posibilitatea sa iti monitorizezi sursele de trafic, respectiv vizitele organice, vizitele din social media, vizite directe, vizite din refereri si vizite colectate din campanii. Tot in contul de MintMetrics se pot monitoriza pana la 100 de cuvinte cheie, carora li sepot adauga concurenti si se poate vedea evolutia, pozitia pe cuvantul respectiv in Google, numarul de like-uri, share-uri sau commenturi din social media.

Despre MintMetrics – SEO, Social Media, Analytics

Cu ajutorul aplicatiei MintMetrics, ai posibilitatea sa adaugi pana la 5 pagini de Facebook concurente, care te vor ajuta sa vezi informatii legate de activitatea concurentilor pe Facebook, dupa care le poti compara cu informatiile despre pagina ta.

concurenta in MintMetrics

Vei avea astfel acces la informatii legate de numarul de postari zilnice, tipul de postari care se fac, numarul de like-uri obtinute la acea postare, comentarii si shares. In acest raport ai si un grafic legat de evolutia numarului de fani proprii vs concurenta. Este important de urmarit acest lucru deoarece obsevand o crestere continua a numarului de fani la 2-3 din 5 concurenti, poate fi un semn ca Facebook ajuta in vanzari. Asta daca si activitatea lor este una intensa, inteligenta si exista o interactiune din partea comunitatii.

Tot pe partea de Social Media, MintMetrics iti ofera statistici importante legate de evolutia social shares de pe toate retelele sociale unde este prezenta afacerea ta, precum si o monitorizare a tuturor url-urilor postate in social media.

statistici social share

Aici fiecare url este monitorizat si sunt afisate date importante care iti sunt extrem de benefice afacerii atunci cand tii cont de ele. Vei avea posibilitatea sa vezi ce tip de informatie are cea mai buna interactiune cu fanii din social media, ce postare a strans cele mai multe like-uri sau share-uri, reusind astfel sa iti dai seama care sunt nevoile clientilor/fanilor din social media. Oferindu-le ceea ce ei prefera, vei reusi intotdeauna sa faci postari relevante si sa interactionezi cu fanii afacerii/brandului tau.

Facebook Ads

Daca afacerea ta este prezenta pe Facebook, te poti folosi de cateva modalitati de promovare care vor fi extrem de benefice afacerii si aici fac referire la Facebook Ads, una din variantele de promovare pe Facebook, ce te ajuta la o crestere semnificativa a vizibilitatii si nu numai. Facebook Ads este considerata o componenta importanta in strategie de marketing, iar cei care se folosesc de acesta modalitate de promovare, au numai de castigat.

Care sunt avantajele acestor reclame?

facebook ads

Inainte de toate trebuie sa iti setezi scopul reclamelor

In strategia ta de marketing pe Facebook, trebuie sa fi interesat de interactiunea brandului tau cu fani, de postarea continutului de calitate, care sa poata fi distribuit mai departe de catre acestia. Scopul tau principal trebuie sa fie acela de a-ti transforma fanii in ambasadorii brandului tau. Avand o activitate continua si interactionand vei stabili o relatie cu fani tai care pot vorbi mai departe despre brandul tau. Nu uita ca utilizatorii retelelor sociale interactioneaza mereu, postand link-uri, poze, clipuri sau comentand unde este cazul.

Totul incepe de la prieteni. Acestia, impreuna cu membrii echipei tale sunt primi care iti pot recomanda brandul. Ori de cate ori cineva interactioneaza cu brandul tau pe Facebook fie printr-un Like, comentariu sau distrubuire de continut, acest lucru este vizibil si prietenilor acestuia.

Nu utiliza retelele sociale doar ca mijloc de promovare directa, incearca sa ajuti comunitate ta cu informatii, cere feedback pentru actiunile care vrei sa le faci si nu uita sa multumesti.

Reclamele Facebook Ads sunt gandite in asa fel incat sa fie customizate pentru fiecare in parte astfel ca ofera posibilitatea de a targeta exact publicul tinta, astfel ca reclamele pe care le faci, vor fi vizualizate doar de oamenii care sunt interesati de produsele/serviciile tale.

Poti face o selectie pentru reclama ta si poti targeta dupa:

  • locatie
  • sex
  • varsta
  • stare civila
  • interese
  • hobby-uri
  • limbi cunoscute
  • educatie

Impactul culorilor in reclamele din Facebook Ads

impactul culorilor

Pentru a testa impactul culorilor in viitoarele reclame din Facebook, a vedea ce culori de produse isi doresc potentialii clienti, se pot construi mai multe blocuri de reclame avand acelasi mesaj, acelasi target demografic, acelasi tip de produs, dar culori diferite. Noi am realizat un asemenea test pentru un magazin online cu produse sport si am constatat ca utilizatorii nostri reactioneaza bine la culorile tari, acestea iesind mult mai bine in evidenta in contrastul culorilor din design-ul Facebook.

In imaginea de mai jos se poate vedea reach-ul fiecarei reclame, frecventa de afisare si cel mai important lucru CTR-ul ( rata de click )

culori ads
Impactul Culorilor In Functie De SEX

Stii si tu ca in Facebook poti targeta utilizatorii pentru care afisezi reclamele si in functie de sex-ul acestora. Deci acest studiu de caz merge mai departe si analizeaza impactul culorilor in reclamele din Facebook Ads si in functie de sex-ul utilizatorilor.

Pastrand aceleasi reclame, cu mesaje, culori si target de varste neschimbate, am segmentat afisarile in functie de sex, pentru a vedea diferentele de comportament intre femei si barbati. Daca ai un magazin online cu produse destinate atat femeilor, cat si barbatilor, este important sa promovezi produse cat mai relevante nevoilor fiecaruia.

Rezultatele intregului test sunt prezentate in imaginea de mai jos

impactul culorilor in functie de sex

Evolutia acestor informatii trebuie urmarita in continuare in contul tau de administrator al paginii de Facebook si mai ales in contul de Google Analytics (rezultatele venite in urma postatilor de produse in pagina ta). Trebuie sa stii exact ce tip / culoare de produse face ca fanii tai sa interactioneze cu magazinul tau, care se cumpara. Fa-ti cateva rapoarte, pune datele stranse cap la cap si foloseste aceste informatii in viitoarele tale campanii.

Impactul culorilor intr-o reclama online este extrem de importanta, dar ai grija si la mesajul transmis in acea reclama, testeaza mai multe exemple, fa combinatii in mod continuu pentru a fi cat mai aproape de reteta perfecta pentru tine.

In orice strategie de marketing trebuie sa fie prevazut un buget pentru promovarea pe Facebook, iar pentru cele mai bune rezultate, trebuie tinut cont toti pasii necesari in realizarea unei astfel de reclame.

SilkWEB iti ofera cele mai bune solutii de marketing, garantand rezultate multumitoare!

Poti sa vezi oferta pentru servicii de social media de la SilkWEB

Cum Imi Fac Magazin Online

Afla cum poti sa-ti deschizi Propriul magazin online. Citeste 18 pagini cu informatii utile!

9 comments

Silviu Udrea - January 30, 2015 Reply

foarte interesant ghidul

felicitari pentru claritatea transmiterii unor concepte care initial pot parea coplesitoare 🙂

    Adriana - January 30, 2015 Reply

    Multumesc frumos 🙂

    Sper sa-ti fie de folos!

Cum te ajuta quare code in campaniile tale de marketing? | Adriana - May 25, 2015 Reply

[…] Mini Ghid De Promovare Online […]

Dragos - June 5, 2015 Reply

Foarte util ghidul. Am o problema cu Facebook-ul. Am facut o reclama acum 1luna si plata era de pe cardul meu. Ei mi-au blocat reclamele si nu mai pot face altele pe motiv ca as fi suspect de frauda si ca plata reclamei nu s-a facut de pe cardul meu insa eu le-am trimis fata cardului si buletinul si in continuare nu vor sa deblocheze reclamele si nici nu pot face altele noi si nici macar nu imi spun motivul, doar ca nu pot in acest moment sa ma deblocheze. Imi poti da un sfat, te rog? Multumesc anticipat.

    Adriana - June 5, 2015 Reply

    Buna Dragos,

    Multumesc frumos pentru feedback.
    Recomandarea mea ar fi sa iei legatura cu cei de la Facebook (suport/help) sa le explici situatia, iar la banca unde ai facut cardul, sa ceri informatii despre acea tranzactie.

    Daca te mai pot ajuta cu ceva, sunt aici.

reduceri online - December 7, 2015 Reply

Foarte tare ghidul

Ora Exacta - December 15, 2015 Reply

Navigand pe internetul in limba romana iata ca am gasit
pe pagina dvs.. Trebuie sa apreciez ca sunt placut surprins
de calitatea articolelor de pe acest sait si va urez cat mai
mult succes!

Leave a Reply: